پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 257
نویسنده : محمدرضا آذری

عراقچی:

برچیده شدن تاسیسات هسته ای در دستور کار نیست/امیدواریم شاهد حسن نیت ۱+۵ باشیم

خبرگزاری بسیج: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان تصریح کرد که برچیده شدن تأسیسات هسته ای ایران در دستور کار نیست.

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده هسته ای کشورمان لحظاتی پیش در بین خبرنگاران ایرانی حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات امروز ایران و 1+  که پیش از ظهر امروز به وقت وین برگزار شد، گفت: کار طولانی داریم برای رسیدن به راه حل نهایی درباره موضوع هسته ای ایران و جلسه امروز شروع این راه طولانی است.

عراقچی هدف این مذاکرات را رسیدن به راه حل جامع و نهایی درباره موضوع هسته ای ایران بیان کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با بیان اینکه مذاکرات طولانی و پیچیده ای در پیش رو است، اظهار داشت: اولین جلسه شروع خوبی بود برای اینکه وارد روند جدید شویم. قبل از این جلسه، مذاکرات دوجانبه ای با هیأت روسی داشتیم و آقای ظریف همچنین با یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد و بعد از نشست با 1+5 نیز دیدار دوجانبه ای با هیأت چینی انجام شد.

وی گفت که شروع مذاکرات خوب بود.

عراقچی خاطرنشان کرد: تأکید کردیم که ملاک مذاکرات برنامه اقدام مشترک است و هیچ موضوعی خارج از چارچوب این برنامه در دستور کار مذاکرات نمی تواند باشد.

وی با بیان اینکه اشتون در این مذاکرات عزم و اراده 1+5 را برای ادامه مذاکرات در فضای حسن نیت اعلام کرد، تصریح کرد: امیدواریم حسن نیت را در عمل مشاهده کنیم.

معاون وزیر همچنین تصریح کرد: نمی خواهیم وارد مذاکرات طولانی و بی نتیجه بشویم، اگر حسن نیت و اراده سیاسی لازم در طرف مقابل باشد می توان حتی در کمتر از شش ماه به جمع بندی رسید.

وی گفت: هدف مذاکرات و راه حل نهایی این است که نسبت به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران ایجاد اطمینان شود و در مقابل ایجاد اطمینان تحریم ها لغو شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت این است که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و به پیشرفت خود ادامه می دهد.

وی گفت که حرکت به سمت سلاح هسته ای در دکترین های جمهوری اسلامی ایران نیست.

عراقچی درباره تشکیل کارگروه گفت: ممکن است در پایان مذاکرات این دور با توجه به تنوع و گستردگی مباحث گروه های کاری تشکیل شوند که به پیشرفت فنی مباحث کمک کنند.

وی تصریح کرد که در این دور از مذاکرات وارد محتوا نخواهیم شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: