پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 168
نویسنده : محمدرضا آذری

ولایتی در نشست خبری خبر داد:

برگزاری همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با هدف تقویت وحدت جامعه اسلامی

خبرگزاری بسیج: رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی با هدف تقویت وحدت جامعه اسلامی در روزهای ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ اسفند برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، علی اکبر ولایتی در نشست خبری همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که صبح امروز ( یکشنبه 11 اسفند)، در محل دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد با بیان این که این همایش در روزهای 19 ، 20 و 21 اسفند برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در روز 19 اسفند شورای عالی بیداری اسلامی به ریاست ابراهیم جعفری نخست وزیر اسبق عراق و 60 تن از سران و پیشکسوتان جهان اسلام که در عرصه بیداری اسلامی نقش آفرین هستند نشست یک روزه ای برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی بر همین اساس تصریح کرد: افرادی که در سال 1390 با اطلاعات خود از سراسر جهان عضو شورای عالی بیداری اسلامی شدند به نوعی در هسته تصمیم گیری این شورا قرار دارند و آسیب شناسی های لازم را صورت می دهند.

وی افزود: در روز 20 و 21 اسفند همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی را خواهیم داشت که در محل مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار خواهد شد، ضمن اینکه فکر اولیه آن از سوی دکتر حسن بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و همکاران ایشان بود که مرکز تحقیقات اسراتژیک نیز با آنها همکاری می کرد.

ولایتی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و بر همین اساس درباره تفاوت این همایش با همایش های بیداری اسلامی که در گذشته برگزار می شد گفت: به نظر می رشد هر دو به لحاظ محتوا هم جنس هستند و از آنجایی که دنیا هنوز در حال شکل گیری بوده و شکل نهایی خود را پیدا نکرده است.

کشورهای اسلامی می توانند خود را این هندسه جهانی شرکت دهند از این رو همایش های بیداری اسلامی مکمل یکدیگر هستند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی کارکرد این همایش در منطقه عنوان کرد: در حال حاضر غرب چگونگی مبارزه با جنبش های اسلامی را طراحی می کند از این رو برای مقابله باید فعالیت های انذیشه ای و فکری صورت گیرد که جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت بالای خود امکان گفتگو و بحث را برای تمامی اجلاس های بیداری اسلامی فراهم می آورد چنانچه تقویت مذاهب سنی و شیعه یکی از اهداف اصلی این همایش هاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه در پاسخ به خبرنگار بسیج، مبنی بر این که سخنرانان و مهمانان ویژه چه کسانی خواهند بود یادآور شد: تقریبا از همه کشورهای اسلامی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است البته برخی کشورها به علت سخت گیری های موجود دولت هایشان امکان حضور ندارند با این حال مهمانان ویژه در کنار ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق، سران نهضت فلسطین، مقاومت اسلامی لبنان، دست اندرکاران بیداری اسلامی کشورهای مصر، تونس، لیبیف پاکستان، هندوستان، اندونزی، مالزی، کشورهای حوزه قفقاز و از کشورهای اروپایی نظیر بوسنی و هرزگوین و کشورهای حوزه بالکان و همچنین افراد صاحب نظری از کشئرهای آمریکا کانادا و آمریکای لاتین حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت: از شخصیت های داخلی صاحب نظر اساتید دانشگاه و حوزه و احتمالا یکی از سران قوا حضور خواهند داشت.

دبیر شورای عالی بیداری اسلامی در پایان با بیان اینکه سازماندهی بیداری اسلامی از ایران آغاز شده است خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد امادگی سایر کشورها برای برگزاری  اجلاس بیداری اسلامی هستیمکه در اینده نزدیک از ظرفیت کشورهای منطقه نیز استفاده خواهیم کرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: